להלן המגבלות והאתגרים בהתמודדות עם בניית מוניטין:
• תמחור - ניהול מוניטין הארגון מצריך משאבים רבים כאשר טווח המחירים של כלי הניטור והניהול רחב מאוד והפעילות בנידון חייבת להיות מתמשכת. אם מדובר בארגון המקבל היקפי תגובות גדולים, זו שאלה כבדת משקל.
• חוסר גישה - התוכן של תחומי פעילות פרטים באינטרנט (בעיקר רישות חברתי) מוגדר לעיתים לחברים בלבד ולארגונים אין גישה אליו.
• היקף המידע שיש לנטר - המורכבות של איתור ובעיקר ניטור היקפי המידע הגדולים שבהם מדובר.
• תחום משפטי לא בשל - האינטרנט הוא תחום חדש שרבים מהיבטיו אינם מעוגנים בחקיקה וחלק ניכר מפעילותו הרלבנטית לארגון, מתבצעת בחו"ל. לכן, לא תמיד ברור מה הפתרון החוקי להשמצה מקוונת.
• מורכבות המדידה - המוניטין הוא תחום מופשט הקשור באופן ישיר בתגובות ומחשבות של אנשים ולכן לא פשוט לכמת לגביו מידת נזק או הצלחה במניעתו.
• פופולאריות - ארגונים בעלי תדמית טובה הם בדרך כלל ארגונים שעובדיהם מוכרים בקרב הציבור, משום שאנשים יעדיפו בדרך כלל לנהל עסקים או לקנות ממכרים. לכן ארגונים שאינם מוכרים מספיק, גם אם הם מספקים שירותיםמוצרים איכותיים, לא יזכו לגילויים מקוונים רבים של אהדת הציבור.
• לדעת את הגבולות - למרות שהמצב האידיאלי הוא להגיב לכל תלונה המתפרסמת במדיה חברתית (רשתות חברתיות, בלוגים, פורומים), חשוב לדעת מתי להפסיק, ולא להשקיע מאמץ מיותר בפרובוקציה בלבד.
• מתחרים - ארגונים מתחרים עלולים ליצור מוניטין שלילי ולהביא לעיתים נזק רב. כאשר כל השיחות והביקורות באינטרנט מתרחשות און-ליין, פעמים רבות לא ניתן לדעת מי הכותב, ומתחרים עלולים לנצל זאת לרעה.
בחינם!!! - עוד המלצות פרקטיות על טכנולוגיות שימושיות - www.pCon.co.il/Free4
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.